Wyciąg z rejestru zmian - 01 kwi 2022 (10:35)

Pobierz PDFPobierz PDFDrukujDrukuj

Zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

 

Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, każdy bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Przedszkole w Nowej Wsi Lęborskiej o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej Szkoły, o których mowa w art. 6, pkt 1 lub 3 ustawy.

Natomiast na podstawie art. 30 ustawy osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.

Informację o braku dostępności lub wniosek o zapewnienie dostępności należy złożyć do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związana informacja lub żądanie zapewnienia dostępności (zgodnie z formularzem załącznika).

Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:

  • osobiście: w sekretariacie Przedszkola w Nowej Wsi Lęborskiej w godzinach 7:00 – 15:00.
  • korespondencją pocztową na adres: Przedszkole w Nowej Wsi Lęborskiej, ul. Przedszkolna 1, 84-351 Nowa Wieś Lęborska
  • korespondencją elektroniczną na adres mailowy: przedszkolenwl@nwl.pl
  • poprzez ePUAP

Podmiot publiczny powinien zapewnić dostępność (zrealizować żądanie) bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, np. ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, proponując dostęp alternatywny.

W przypadku, gdy podmiot publiczny nie zapewni wnioskowanej dostępności w sposób i w terminie wyżej wskazanym, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę - wniosek składa się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni liczonych od dnia upływu terminów, o których mowa powyżej.

Uprzejmie informujemy, że w postępowaniu w przedmiocie wniosku o zapewnienie dostępności nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, z wyjątkiem przepisów dotyczących wyłączenia pracowników organu, doręczeń, sposobu obliczania terminów, uzupełniania braków formalnych i przekazywania wniosku zgodnie z właściwością. 

NazwaData
Informacja w tekście odczytywalnym maszynowo2022-03-31

Data publikacji: 31.03.2022 (14:59)Data aktualizacji: 01.04.2022 (10:35)
Osoba publikująca: Teresa RycakOsoba modyfikująca: Teresa Rycak
Autor: Teresa Rycakliczba wejść: 74